
„CES 2025“ parodoje „Toyota“ paskelbė baigusi 1 etapą „Toyota Woven City“ – „gyvoji laboratorija“ Japonijoje, kuri išbandys autonominio transporto, robotikos ir išmaniųjų namų technologijas tikroje darbo bendruomenėje.
Nuotrauka: Vartotojų technologijų asociacija (CTA)/CES
Transporto priemonės yra kompiuteriai ant ratų. Nors ši frazė gyvuoja tris dešimtmečius, kasmetinė sausio mėnesio piligriminė kelionė į CES Las Vegase dar kartą pabrėžia šią tiesą.
Tačiau CES yra netobulas krištolinis rutulys, skirtas numatyti svarbiausias automobilių pasaulyje ar bet kurioje kitoje pramonėje atsirandančias technologijas. Puošnūs produktų pristatymai ne visada prilygsta reikšmingai įtakai mūsų kasdieniame gyvenime – kas nutiko 3D televizoriams ir šaldytuvams, kurie galėjo užsisakyti bakalėjos?
Nors technologinės integracijos kelias niekada nebūna tobulas, kai kurie prieš daugelį metų išleisti CES pristatymai iš pradžių buvo laikomi nesėkmingais, tačiau vėliau, tobulėjant technologijoms ir rinkoms, atsirasdavo pagrindas. Pagalvokite apie planšetinius kompiuterius, išmaniuosius laikrodžius ir ankstyvieji elektromobilių modeliai.
Turint tai omenyje, Automobilių parkas susisiekė su automobilių parko, technologijų ir automobilių pramonės profesionalais, kad gautų karštų įspūdžių iš parodos CES 2025.
Kiekvienas matė spektaklį per skirtingą objektyvą. Apibendrinant, jų skirtingos nuomonės suteikia platų vaizdą technologijas kurie turės didžiausią poveikį automobilių ir automobilių parko pramonei.
Sulaukę daugybės atsakymų, perspektyvas suskirstėme į du straipsnius. Tai 2 dalis; štai 1 dalis.

USPS grįžo su savo „Next Generation Delivery Vehicle“ (NGDV), kuri jau eksploatuojama Augustoje, Džordžijos valstijoje.
Buvau nustebęs, kiek senų automobilių gamintojų buvo mažai, palyginti su ankstesniais metais. Prieš trejus metus jie būtų demonstravę savo naujus elektromobilių modelius, tačiau neaiški elektromobilių rinka ir biudžeto mažinimas galėjo sutrukdyti jiems atvykti. Apskritai nemačiau daug kabinų, susijusių su EV ar elektrifikavimu.
„Honda“ parodė du koncepcinius EV automobilius su pažangiausiu dizainu, kurie, manau, bus gerai priimti. „Honda“ taip pat pristatė savo bendros įmonės su „Sony“ transporto priemonę „Afeela“. Atvirai kalbant, manęs nesužavėjo Afeela dizainas, kuris atrodė pigus ir neįkvepiantis, ypač už 90 000 USD. Sužinojome, kad jie bando parduoti tiesiogiai, be platintojų tinklo, o tai bus sunku.
Taip, buvo daug kalbėta AIbet tai atrodė gudručiai, tarsi balso komandos salone užsisakyti maisto. Nemačiau nieko, kas atrodytų kaip tikras AI proveržis.
Buvo daug autonominių transporto priemonių eksponatų ir daugelis žmonių kalbėjo apie autonominių transporto priemonių technologiją. „Amazon“ „Zoox“ pasiūlė važinėtis su savo autonomine krušos transporto priemone Las Vegaso gatvėse. May Mobility pristatė naują autonominį elektrinį mikroautobusą. Oshkosh, John Deere ir Caterpillar taip pat demonstravo autonominius traktorius ir profesinę įrangą. Įtariu, kad per ateinančius 18 mėnesių ir vėliau matysime tikrą pažangą autonomijos srityje.

„Afeela 1“ yra „Sony“ ir „Honda“ bendradarbiavimo EV. Jis sukurtas asmeninei patirčiai, bet ar rinka priims jos 89 900 USD bazinę MSRP?
Nickas DiPrima, vyresnysis teisininkas, „Merlin“ grupė
Pamirškite abejojančius – elektrinio ir autonominio transporto parko revoliucija ĮJUNGTA! Nuo John Deere autonominių traktorių iki elektrinių kiemo sunkvežimių ir pašto siuntų pristatymo transporto priemonių – ateitis jau čia, ir ji yra elektrinė!
Tačiau tai dar ne viskas – dirbtinis intelektas sparčiai plinta į sceną su tokia pribloškiančiomis programomis kaip Wenn pažeidimo aptikimas ir telematikos paslaugų teikėjų parko valdymas be aparatinės įrangos.
Dain Giesieverslo plėtros viceprezidentas, įmonių parko valdymas
Šiais metais CES pabrėžė dvi esmines temas: autonominių transporto priemonių technologijų raidą ir transporto priemonių ryšio bei duomenų analizės būtinybę.
Šių metų CES parodoje įmonės pademonstravo didelę pažangą savarankiško vairavimo sistemų srityje. Bus įdomu pamatyti, kaip ši raida signalizuoja apie galimą laivyno veiklos pasikeitimą artimiausioje ateityje. Automobilių parko valdytojams šios pažangos svarba yra ne tik pati technologija. Dirbtinio intelekto galimybės, ypač tokiose srityse kaip balso asistentai, suteikia galimybę pagerinti saugumą, optimizuoti maršrutus ir sumažinti veiklos sąnaudas.
Už jos ribų autonominis vairavimasbuvo akivaizdus transporto priemonių ryšys ir duomenų analizė bei dėmesys transporto priemonių duomenų panaudojimui. Automobilių parkų valdytojams labai svarbu suprasti, kaip panaudoti ir interpretuoti daugybę prijungtų transporto priemonių teikiamos informacijos, kad būtų galima optimizuoti maršrutus, išvengti priežiūros problemų ir valdyti degalų sąnaudas.
Apskritai iš CES supratau, kad transporto parko valdymo ateitis yra susipynusi su autonominių transporto priemonių technologijų, AI ir strateginio transporto priemonių duomenų naudojimo pažanga. Tikėtina, kad šių technologijų supratimas ir integravimas greitai taps mažiau pasirenkamas ir labiau būtinas siekiant sėkmės ir įžvalgų realiuoju laiku.

Zeekr RT mikroautobusas, sukurtas Waymo, sukurtas kaip pirmoji masinės gamybos transporto priemonė, skirta autonominiam vairavimui. (Tačiau šis modelis vis tiek turėjo vairą.)
Prieš pat pandemiją buvo akimirka, kai CES reiškė Car Electronic Show, o visi pagrindiniai automobilių originalios įrangos gamintojai demonstravo transporto priemones, kurios įsivaizdavo naują autonominio vairavimo pasaulį, kurio automobilių interjeras buvo pritaikytas gyvenamosioms patalpoms.
Šių metų CES jausmas buvo visiškai kitoks. Tai atrodė kaip automobilių tiekėjų parodoje, kurioje pardavėjai demonstruoja savo sudedamąsias dalis, skirtas keleivinių transporto priemonių evoliucijai. Nepaisant to, pasirodymas neapsiėjo be naujų transporto priemonių pranešimų. Hondakoncepciniai automobiliai radikaliai nukrypo nuo tipiškų Honda automobilių.

Mūsų straipsnių autoriai atkreipė dėmesį į eksponatus, demonstruojančius naują kabinos patirtį, įskaitant naują BMW panoraminį ir 3D ekraną, kuris per visą priekinį stiklą rodo vairavimo informaciją.
Geely's Žinoma pristatė tris naujus modelius, įskaitant prabangius (ir masyvius) 009 Grandkuri gali būti viena iš patogiausių keleivių patirčių.
Kai kurios pagrindinės parodos temos buvo:
- Vairuotojų salono potyris iš naujo: „Advanced Heads“ ekranai, įskaitant BMW Panoraminė vizija ir Hyundai Mobis holografinis priekinis stiklas pagerina vairuotojo patirtį, užtikrina saugumą ir efektyvumą transporto priemones vairuojantiems žmonėms. Kabinos patirtis pergalvojama, kad apšvietimas būtų labiau įtraukiantis.
- Transporto priemonių išorės pritaikymas individualiems poreikiams: Apšvietimo pažanga taip pat persmelkė transporto priemonės išorę su naujomis apšvietimo klasėmis, suteikiančiomis išraiškingesnes transporto priemonių išores. Animacijos, išraiškos ir vizualinis susidomėjimas dabar yra ateities transporto priemonių pasirinkimo galimybės.
- Jutikliai visur: kadangi jutikliai tampa vis labiau integruoti ir labiau matomi būsimoje vairavimo patirtyje, atsparumas atmosferos poveikiui ir suderinimo išsaugojimas tampa būtini, kad jie veiktų. Kabinoje sumontuotas radaras, skirtas tiksliam salono stebėjimui, vaikų aptikimui ir įspėjimams apie vagystę, papildė išorinius parkavimo įrenginius, automatinę durų atidarymo apsaugą ir įėjimo be prisilietimo galimybes.
- DI: turbūt naujausia šiais metais paplitusi žinia buvo tai, kad dabar viskas yra pagrįsta dirbtiniu intelektu. AI dabar yra sudedamoji dalis, dėl kurios kiekvienas komponentas tampa protingesnis. Naujasis AI patirtis transporto priemonėms bus šimtai mažų AI naudojimo atvejų, kurių kiekvienas vykdys savo užduotį didesniu tikslumo lygiu. Snaudžiančio vairavimo aptikimo, dažnai pateikiančio klaidingus pranešimus apie mieguistumą, amžius greitai išnyksta.
- Viskas sujungta: transporto priemonėms tobulėjant, integruojant išorinis pasaulis į saloną tampa vis labiau paplitęs. Kam stebėtis, ar signalas pasikeis prieš atvykstant, kai pati transporto priemonė gali įspėti, kad neuždegsite šviesos? Objektų aptikimas iš vienos transporto priemonės gali įspėti aplink esančias transporto priemones, todėl visi daugiau informuojami apie pavojus kelyje ir optimalų juostos pasirinkimą. „Harman“ pademonstravo novatoriškų su elektroniniu ryšiu susijusių paslaugų rinkinį, skirtą vairuotojams geriau informuoti apie juos supantį pasaulį.
Dalyvauju CES nuo 2006 m. Apskritai tai buvo gana švelnus pasirodymas su daug mažiau fanfarų dėl vizijos, tačiau jis suteikė tikroviškesnį vaizdą apie transporto priemonių ateitį ir naujos kartos vairavimo patirtį. Be to Waymoautonominio vairavimo kaip artimiausio laikotarpio pasiūlymo nebuvo matyti. Tai buvo vairuotojo metai.