
Neseniai atliktoje apklausoje beveik 23% JAV vairuotojų prisipažino dėl agresyvaus vairavimo elgesio – tai yra 7,5% daugiau nei 2020 m.
Nuotrauka: pexels.com/ruiyang zhang
Nors kai kurie 92% mūsų vairuotojų mano, kad žinutės apie nešiojamąjį mobilųjį telefoną, o už vairo yra labai ar ypač pavojinga, nerimą keliantys 26% pripažįsta, kad tai daro per pastarąsias 30 dienų, rodo nauji AAA eismo saugumo fondo tyrimai.
Mažiau vairuotojų-konkrečiai, 77%-suvokiamas laikymas ir kalbėjimas ant delninio mobiliojo telefono arba naudojant technologiją, leidžiančią laisvai naudotis savo telefonais (17%) kaip labai ar ypač pavojinga.
Galbūt todėl nemažai vairuotojų užsiima šia rizikinga veikla. Pavyzdžiui, 36% pranešė, kad vairuodami perskaitė tekstą/el. Paštą, ir 37% teigia, kad jie laikė ir kalbėjosi mobiliuoju telefonu, būdami už vairo. Daugiau nei pusė vairuotojų-57%-nurodė, kad vairuojant naudojo laisvų rankų įrangą, kad galėtų kalbėti ar siųsti tekstus ar el. Laiškus.
Aišku, išsiblaškęs vairavimas, kuris 2020 m. Žuvo 3 142 žmonės JAV keliuose, išlieka tikra tautos problema.
Tačiau ataskaitoje nurodoma, kad vis daugiau rizikingų vairavimo elgesio auga – ne tik blaškymasis už vairo.
Apsvarstykite, pavyzdžiui, agresyvų vairavimą – tai gali reikšti daugybę dalykų, įskaitant uodegos uždegimą ar perjungimo juostas per greitai. Beveik 23% respondentų prisipažino dėl tokio elgesio – tai yra 7,5%, palyginti su tuo, ką vairuotojai pasakojo AAA fondui 2020 m.
Greičio viršijimas yra dar viena kritinė problema. Nors 63% vairuotojų manė, kad policija sulaikys juos už tai, kad keliauja 15 mylių per greičio greitį, maždaug pusė pranešė, kad per pastarąsias 30 dienų prieš apklausą užsiėmė elgesiu.
Be to, daugelis vairuotojų nenori, kad jie ar savo kolegos vairuotojai būtų sugauti! Mažiau nei pusė (45%) respondentų palaikė politiką, naudodama fotoaparatą automatiškai bilietų vairuotojams, kurie vairuoja daugiau nei 10 mylių per valandą greičio ribą gyvenamosiose gatvėse.
Vairuotojų reakcija į sutrikusį vairavimą rodo netikslų suvokimą, nes tai susiję su kanapių padariniais, esančiais už vairo.
Maždaug 94% vairuotojų manė, kad vairavimas išgėrus pakankamai alkoholio – iki to, kas manoma, kad jie gali būti viršijantys teisinę ribą – buvo labai ar ypač pavojinga. Tik 7% respondentų teigė, kad per pastarąsias 30 dienų užsiėmė tokiu elgesiu.
Bet čia yra stulbinantis marihuanos kontrastas. Tik 65% vairuotojų jautė vairavimą per valandą nuo marihuanos naudojimo, kad būtų labai ar ypač pavojinga. Be to, 5% respondentų pripažino, kad tai padarė – tai padidėjo beveik 14% daugiau nei 2020 m.
Net mieguistas vairavimas išlieka kritinis susirūpinimas tautos keliuose. Didžioji dalis vairuotojų mano, kad mieguistas vairavimas yra labai ar ypač pavojingas (95%). Tačiau 19% vairuotojų teigė, kad per pastarąsias 30 dienų užsiėmė elgesiu.