
Šiandien dauguma automobilių parko naudotojų – daugiau nei 80 % – savo elektrines transporto priemones (EV) įkrauna namuose arba darbe. Tačiau dalis elektromobilių naudotojų pasikliauja viešaisiais įkrovikliais – segmentas, kuris žada didėti, kai elektromobilių naudojimas išaugs iki platesnės demografijos. Daugelis šio segmento atstovų dėl įvairių priežasčių negali įkrauti savo EV savo gyvenamojoje vietoje.
Komercinėje automobilių parko rinkoje dauguma įmonių tiekia namų įkroviklius darbuotojams vairuotojams. Ši nauda, žinoma, priklauso nuo to, ar darbuotojo namuose bus galima įdiegti įkroviklį vietoje. Ne visose gyvenamosiose vietose leidžiama įrengti įkroviklius.
Pavyzdžiui, kai kurie samdomi namų savininkai gyvena senesniuose namuose, kuriuose esami elektros laidai negali sutalpinti galios, reikalingos namų įkrovikliui valdyti. Norint įdiegti namų įkroviklį, gali tekti perjungti viso namo laidus. Tada kyla klausimas: „Kas apmokės šias išlaidas?
Kitu pavyzdžiu apsvarstykite įmonės EV, pastatytą atskirame garaže, atskirai nuo pagrindinės gyvenamosios vietos. Tokiu atveju gali tekti įrengti atnaujintą elektros laidą. Vėlgi, kas apmokės atnaujinimo išlaidas?
Dar kitos problemos: jei įmonė moka įsirengti tvirtesnę elektros sistemą darbuotojo namuose, to namo turto vertė neišvengiamai padidės. Ar tokia papildoma nauda teisinga kitiems darbuotojams? Ar įmonė turėtų net susirūpinti dėl tokio nevienodo požiūrio?
Namų įkrovimas pasiekiamas ne visiems
Tik 68% amerikiečių yra namų savininkai; likusi dalis yra nuomininkai. Iš 68 % būstą turinčių asmenų trečdalis nėra įtraukti į darbo jėgą – iš esmės pensininkai. Automobilių parko valdytojai turi nustatyti, kiek vairuotojų gyvena namuose, kuriuose gali būti įrengti namų įkrovikliai. Elektromobiliams vis labiau plintant visame automobilių parke, automobilių parko vairuotojų populiacija kreipsis į jaunesnę demografiją.
Kitas vairuotojų segmentas – tai žmonės, kurie gyvena daugiabučiuose ar daugiabučiuose namuose arba kuriems taikomos namų savininkų bendrijos taisyklės, kurios neleidžia įrengti įkroviklio namuose. Šie darbuotojai naudosis viešąja įkrovimo infrastruktūra.
Daugelis pardavimo atstovų apima dideles teritorijas, kuriose per darbo savaitę reikia keliauti į kelis miestus. Šiems darbuotojams vairuotojams reikės viešųjų įkrovimo stotelių, kad jie galėtų atlikti savo darbo pareigas, kai jie yra ne mieste, o ne namų įkroviklių.
Pasitikėjimas viešu apmokestinimu mažėja
Atsižvelgiant į šias aplinkybes, koks šiuo metu yra pasitikėjimo viešuoju apmokestinimu lygis?
Nepaisant to, kad šiandien veikia daugiau viešųjų įkrovimo stotelių nei bet kada anksčiau, klientų pasitenkinimas valstybiniu įkrovimu 2022 m., palyginti su 2021 m., sumažėjo. Baiminamasi, kad pasitenkinimo lygis artimiausioje ateityje ir toliau blogės.
Kas slypi už šios baimės? Kai kurie žmonės mano, kad didėjantis elektromobilių naudotojų skaičius sukels per daug streso esamai viešajai įkrovimo infrastruktūrai.
Ne kiekviena vieša įkrovimo stotelė turi problemų. Daugelis tai daro, bet dauguma ne.
Tačiau panašu, kad problemų turinčių viešųjų įkrovimo stotelių daugėja. Atrodo, kad tiesioginiai elektromobilių naudotojų atsiliepimai, paskelbti „Twitter“, „LinkedIn“, „Facebook“ ir „YouTube“, patvirtina teiginį, kad problemų viešose įkrovimo stotyse daugėja.
Svarbiausia, kad šie anekdotiniai įrodymai buvo pagrįsti oficialiu tyrimu, paremtu 11 550 elektromobilių vairuotojų apklausa ir kurį praėjusį rugpjūtį paskelbė JD Power and Associates. Iki šiol šis tyrimas buvo geriausias vairuotojo pasitenkinimo dokumentuose.
Svarbiausias tyrimo rezultatas – vartotojų pasitenkinimas viešuoju apmokestinimu sumažėjo 2022 kalendoriniais metais, palyginti su 2021 m.
Tačiau JD Power tyrimo bomba buvo pirmasis dokumentas, kad vienas iš penkių vairuotojų negalėjo įkrauti savo transporto priemonės apsilankęs viešoje įkrovimo stotelėje – 20 % gedimų dažnis.
Beveik trys ketvirtadaliai gedimų kyla dėl neveikiančios įkrovimo įrangos.
Remiantis komentarais socialinėje žiniasklaidoje, neveikiančios įkrovimo įrangos paplitimas nebuvo staigmena sunkiųjų elektromobilių naudotojams – tiems, kurių elektromobilis yra vienintelis jų transportas tiek vietinėms, tiek tolimoms kelionėms. Šių vartotojų teigimu, problema viešose įkrovimo stotelėse vis aštrėja.

„JD Power“ atliktas vartotojų patirties viešose įkrovimo stotelėse tyrimas atskleidė, kad vienas iš penkių vairuotojų negalėjo įkrauti savo transporto priemonės, apsilankęs viešoje įkrovimo stotelėje.
Remonto laikas – pagrindinis skundas
Vis didėjantis viešųjų elektromobilių įkroviklių naudojimas sukelia priežiūros problemų, visų pirma susijusių su aparatine įranga, todėl kai kurie įkrovikliai tampa neveikiančiais.
Pagrindinis nusivylusių vartotojų nusiskundimas yra susijęs su dažnai ilgu remonto laiku. Viešosios įkroviklio priežiūros problemos – nuo pagrindinės plokštės gedimų iki sugedusių temperatūros jutiklių įkrovimo rankenose.
Daugelio įkroviklio priežiūros problemų sprendimas gali užtrukti ilgai dėl ilgo atsarginių dalių pristatymo laiko – nuolatinio tiekimo grandinės trūkumo pasekmė.
Padidėjęs įkrovimo įvykių dažnis ir naudotojų netinkamas įkroviklių naudojimas / piktnaudžiavimas jais visada sukelia kitas problemas, pvz., nulūžusias rankenas, o tai dilema pastebima tik vartotojui pradėjus įkrauti. Kai iš pradžių pasirinkta rankena neveikia, vairuotojas yra priverstas sustabdyti įkrovimo seansą, gauti kitą rankenėlę ir pradėti naują įkrovimo seansą, o tai sukelia neigiamą vartotojo patirtį.
Pagrindinė daugelio viešųjų įkrovimo stotelių problema yra aparatinės įrangos patikimumas. Dažnai aparatinę įrangą reikia atnaujinti arba pakeisti.
Senesnė aparatinė įranga taip pat patiria medžiagų degradaciją dėl natūralių elementų poveikio laikui bėgant, pradedant nuo didelės drėgmės, karščio ir kritulių iki sniego, krušos ir užsitęsusio minuso oro sąlygomis. Šis pablogėjimas padidina EV įkrovimo laiką.
Nenuosekli naudotojų patirtis, kuri įvairiose stotyse skiriasi, yra dar viena vieša apmokestinimo problema.
Pavyzdžiui, kai kurios įkrovimo stotelės apmokestinamos minutėmis arba kilovatais. Kai atsiskaitoma minutėmis, naudotojo išlaidos didėja tiesiog dėl lėto ar sugedusio įkroviklio arba kelių elektrinių, bandančių įkrauti tuo pačiu metu. Nors perkamos elektros energijos kiekis yra toks pat, ilgesnis EV prijungimo prie įkroviklio laikas padidina vartotojo išlaidas.
Dar kitos neigiamos naudotojo viešo įkrovimo sąveikos atsiranda dėl įkroviklių, kurie nustoja krauti anksčiau laiko, kol baterija nepasipildo, arba vartotojas du kartus atsiskaito už vieną įkrovimą.
Asmeniškai erzinanti praktika yra tai, kad elektromobilių vairuotojai naudoja įkrovimo stotis kaip stovėjimo aikšteles dar ilgai po to, kai transporto priemonė buvo įkrauta.
Pavyzdys yra miestas, kuriame gyvenu. Tai labai draugiška su viešaisiais įkrovikliais, kuriuos galima įsigyti visame mieste, prekybos centruose, maisto prekių parduotuvių stovėjimo aikštelėse prie miesto rotušės, šaligatvių įkroviklius, net vietiniame Kiwanis klube.
Tačiau jei bandau įkrauti elektromobilį po 15 val., man nesiseka. Visada visi įkrovimo kioskai yra užimti kaip automobilių stovėjimo vietos, nes elektromobilių savininkai palieka savo transporto priemones nakčiai įkrovimo stotelėje ilgai po to, kai transporto priemonė buvo įkrauta. Užuot grįžę pasiimti elektromobilio vėliau tą vakarą, savininkai laukia kito ryto.
Kita neigiama naudotojų patirtis naudojant viešąjį apmokestinimą yra laukimo laikas. Kai kuriose didelio tankio zonose įkroviklių skaičius ribotas, todėl vairuotojai dažnai laukia eilėje, kartais iki pusantros valandos, norėdami gauti įkroviklį.
Atsidūręs eilėje vairuotojas neįsivaizduoja, kiek reikės laukti. Neveikiantys įkrovikliai dar labiau pailgina laukimo laiką.
Reikia padaryti daugiau
Elektros automobiliai tampa vis geresni ir geresni. Kai kurie fenomenalūs elektromobiliai pradeda veikti šiandien, o dar daugiau jų laukia dabartiniame gaminių rinkinyje. Tačiau elektromobilių entuziastai teigia, kad viešoji įkrovimo infrastruktūra neatitiko galutinių vartotojų lūkesčių, todėl klientų pasitenkinimas elektromobilių įkrovimu mažėja.
Tačiau pagrindiniai originalios įrangos gamintojai aktyviai sprendžia šias problemas. „Ford Motor Company“ stebi įkrovimo stotis ir praneša apie problemas, pašalindama nuolat blogai veikiančias stotis iš tų, kurias rekomenduoja savininkams.
Taip pat „General Motors“ bendradarbiauja su privačiomis „Flying J“ sunkvežimių stotelėmis, kad sukurtų įkroviklių tinklą tarpvalstybiniuose maršrutuose, naudodama „EVgo“ greituosius įkroviklius. Tačiau reikia padaryti daugiau.
Tiesą sakant, reikia EV naudotojo teisių sąskaitos. Pirmas tame sąraše turi būti didesnis įsipareigojimas greitai sutvarkyti netinkamai veikiančius įkroviklius. Įkrovikliai turi būti montuojami gerai apšviestose ir intensyvaus eismo vietose.
Informaciją apie įkroviklio vietą galima rasti „YouTube“ vaizdo įrašuose arba „LinkedIn“ ir „Twitter“ įrašuose, ypač kai įkrovimas po darbo valandų, kai kai kurios sritys geriausiu atveju gali būti neaiškios arba visiškai bauginančios.
Pramonė turi bent jau geriau išlaikyti esamas viešąsias įkrovimo stotis. Kitų metų „JD Power“ tyrime pagerėjimas gali būti stebimas teigiamais vartotojų pasitenkinimo rezultatais.