
EV paskatų ir išmetamųjų teršalų reglamentų ateitis atrodo neaiški vadovaujant naujajai prezidento administracijai.
Automobilių pramonė patyrė daugiau sutrikimų ir naujovių nei bet kuriuo laikotarpiu per pastaruosius 100 metų.
Automobilių gamintojams sunku susidoroti su sudėtingesniu perėjimo prie elektrinių transporto priemonių, tarifų, Kinijos automobilių gamintojų augimo ir sudėtingo vyriausybinių taisyklių tinklo poveikiu visame pasaulyje. Prezidentui Trumpui įžengus į Baltuosius rūmus antrajai kadencijai, pramonė ruošiasi dar didesniam perversmui. Visiems kyla klausimas: ar Trumpas vėl padarys automobilių pramonę puikia?
Matau tris būdus, kaip naujoji Trumpo administracija pakeis dabartinį kraštovaizdį:
- Emisijos taisyklės: Dviašmenis kardas
- EV paskatos: Besikeičiantis peizažas
- Nauji tarifai: Plačiai paplitęs susirūpinimas
Pažvelkime į šias temas atidžiau, kad suprastume galimą poveikį:
Emisijos taisyklės: dviašmenis kardas
Viena iš labiausiai ginčytinų problemų, su kuria susiduria pramonė, yra išmetamųjų teršalų reglamentavimas. Bideno administracija priėmė griežtus naujus standartus, siekdama padidinti pramonės degalų ekonomiją iki daugiau nei 50 mylių už galoną iki 2031 modelio metų.
Kadangi mūsų pramonė tiekia apie 27 mpg, tai panašu į prašymus automobilių įmonės pasodinti žmogų į Mėnulį. Federalinė vyriausybė naudoja morkas ir lazdeles, kad paskatintų automobilių gamintojų laikymąsi: tiems, kurie nesilaiko standartų, grės milijardinės baudos, tačiau tie, kurie pasieks standartą, bus apdovanoti parduodant išmetamųjų teršalų kreditus tiems, kurie praleido, taip sukuriant turto perkėlimą pramonėje. Praėjusiais metais beveik 3 milijardai dolerių Tesla pelno buvo gauta parduodant emisijos kreditus tokioms įmonėms kaip Stellantis.
Trumpas pranešė, kad greičiausiai sumažins išmetamųjų teršalų standartus, o tai gali būti gera arba bloga naujiena, priklausomai nuo automobilių gamintojo. Tokios įmonės kaip „Ford“, „GM“ ir „Hyundai“, investavusios milijardus į naujas elektromobilių gamybos patalpas ir mokslinius tyrimus bei plėtrą, pageidauja, kad standartai liktų nepakitę. Kiti prekių ženklai, tokie kaip Stellantis, praėjusiais metais sumokėję milijardus už emisijos kreditus, greičiausiai turės naudos iš mažesnės finansinės padėties. Lapkričio mėnesį pramonės lobistų grupė „Automobilių inovacijų aljansas“ išsiuntė laišką būsimajai Trumpo administracijai, prašydama „automobilių išmetamųjų teršalų standartų stabilumo ir nuspėjamumo“.
Manau, kad standartų agresyvumo mažinimo nauda bus didesnė už neigiamą jų laikymosi pusę. 2024 m. „Ford“ praneš daugiau nei 6 mlrd. USD nuostolių iš savo elektromobilių padalinio. VW siūlo 149 USD per mėnesį iD.4 2 metų nuomos sutartį su 999 USD. Tokio tipo sandoriai ir su jais susiję finansiniai nuostoliai yra netvarūs. Tikimės, kad naujoji Trumpo administracija laikysis ilgalaikio požiūrio, kuris neprivers automobilių gamintojų apsispręsti, ar mokėti baudas už emisijas, ar patirti veiklos nuostolių.
EV Incentives: besikeičiantis kraštovaizdis
Mokesčių kreditai, nustatyti pagal Infliacijos mažinimo įstatymą (IRA), greičiausiai susidurs su griežta Trumpo administracijos kontrole. Per pastaruosius dvejus metus JAV mokesčių mokėtojai finansavo maždaug 77 milijardų dolerių vertės paskolas, dotacijas ir mokesčių kreditus, skirtus vietinei elektromobilių baterijų gamybai remti, ir 2 milijardus dolerių 2024 m., kad finansuotų 7 500 JAV dolerių vertės EV paskatą vartotojams.
Kai kurių senų automobilių bendrovių EV nuomos dalis mažmeninėje prekyboje viršija 70 %, ty gerokai viršija įprastą 20 % ICE transporto priemonių nuomos normą. IRA kalba aiškiai riboja skatinamąsias išmokas dideles pajamas gaunantiems namų ūkiams ir elektromobiliams su baterijomis, pagamintomis už Šiaurės Amerikos ribų. Kaip išeitis, Iždo departamentas sutiko skirti 7 500 USD paskatą nuomai, neatsižvelgiant į namų ūkio pajamas ar akumuliatoriaus kilmės šalį. Ši „lizingo spraga“ buvo sukurta iš dalies siekiant nuraminti Korėjos ir Japonijos automobilių gamintojus, kurie investavo milijardus į JAV elektromobilių gamybą.
Būsimoji Trumpo administracija garsiai nepritarė šiai spragai. Neatsitiktinai 2024 m. ketvirtąjį ketvirtį elektromobilių pardavimai išaugo 15%, palyginti su ankstesniais metais, nes daugelis vartotojų suskubo pasinaudoti 7500 USD paskata, kol ji nebuvo atšaukta.
Išperkamosios nuomos spragos panaikinimas padės automobilių gamintojams sumažinti padidintą likutinę riziką. Manheimo aukciono duomenys rodo, kad elektromobilyje 3 metų likutis yra 42%, o ICE transporto priemonėje – 61%. Iki 2026 m. grąžinamų ne nuomojamų elektromobilių skaičius padidės 230%, o tai dar labiau sukels finansinį skausmą automobilių gamintojams, nes šios transporto priemonės perparduodamos nuostolingai. Automobilių bendrovės gal to viešai nepripažins, bet joms bus malonu, kai ši lizingo spraga bus uždaryta.
Nauji tarifai: platus susirūpinimas
Automobilių gamintojai ruošiasi paaukoti Trumpo inauguracijos fondui iš dalies dėl to, kad jiems kelia nerimą jo agresyvi nuostata dėl tarifų, ypač Meksikoje ir Kanadoje gaminamų transporto priemonių. Meksika pagamina 16 % visų JAV parduodamų transporto priemonių, o Kanada – 7 %. Jau nekalbant apie 200 milijardų JAV dolerių automobilių dalių, pagamintų Meksikoje ir išsiųstų į JAV surinkimo gamyklas ir remonto įrenginius. Galimas 25 % tarifas iš Meksikos padidintų 50 milijardų dolerių papildomų dalių sąnaudų. Šios išlaidos atsidurtų Amerikos vartotojams, todėl kainos padidėtų.
Nauji tarifai tik sustiprins automobilių pirkėjų įperkamumo krizę. Praėjusį mėnesį Kelley Blue Book pranešė apie ketvirtą didžiausią vidutinę MSRP parduotą beveik 50 000 USD. Įperkamų kompaktiškų sedanų ir visureigių segmentų transporto priemonės daugiausia gaminamos Meksikoje. Nauji tarifai gali neproporcingai paveikti žemesnę rinkos dalį, priversdami savininkus ilgiau laikyti transporto priemones arba pirkti naudotus automobilius.
Tikėkimės, kad naujoji Trumpo administracija pasinaudos tarifų grėsme kaip svertu siekdama kitų politinių tikslų, o ne kaip realią politiką, turinčią tiek daug neigiamų padarinių.
Balansavimo aktas: kelias į priekį
Neabejotina, kad D. Trumpo administracija per šią antrąją kadenciją siekia viską supurtyti, o jų politiniai sprendimai turės įtakos pramonės ateičiai. Pritariu automobilių gamintojo padėčiai, nes jie kas ketverius metus bando subalansuoti nuolat besikeičiančią reguliavimo aplinką, tuo pačiu investuodami didžiules gamybos investicijas, tenkindami automobilių pirkėjų ir jų akcininkų poreikius.
Milijardai jau buvo panaudoti elektromobilių gamybai, ir pramonė negali nuo to pasitraukti, tačiau turime rasti būdą, kaip tai padaryti pelningai. Bendradarbiavimas tarp politikos formuotojų, pramonės suinteresuotųjų šalių ir vartotojų bus būtinas norint įveikti sudėtingus ir neapibrėžtus ateities kelius. Prezidentas Trumpas turės savo darbą.