NTEA OĮG mėnesinės važiuoklės pardavimo prognozės šiuo metu numato, kad 2022 m. apskritai bus vienodos, palyginti su 2021 m. Prognozuojama, kad 2023 m. pardavimai iš viso augs maždaug 4 %, o iki 2026 m.
Pagrindiniai rodikliai apie BVP, investicijas į būstą, nedarbo lygį, asmenines išlaidas ir vartotojų kainų indeksą rodo, kad šiais metais JAV bus nuosmukis, bet koks jis bus sunkus ir ilgalaikis? Ir kaip šie veiksniai paveiks komercinių sunkvežimių ir įrangos pramonės rinką?
Šių klausimų aptarimas buvo internetinio seminaro „Rinkos dinamikos, turinčios įtakos darbo sunkvežimių pramonei 2023 m. supratimas“, kurį sausio 11 d. pristatė NTEA ekonomistas Steve'as Latinas-Kasperis, pagrindas.
Praėjusieji metai trečiąjį ketvirtį pasižymėjo netikėtai stipriu BVP augimu. Tikimasi, kad ketvirtasis 2022 m. ketvirtis BVP augs lėčiau, sakė Latin-Kasper, NTEA, darbo sunkvežimių pramonės asociacijos, rinkos duomenų ir tyrimų vyresnysis direktorius.
Pereinant į 2023 m., sutariama, kad tam tikru momentu BVP bus šiek tiek neigiamas, palyginti su 2022 m., nors laikas abejotinas – kai kurie teigia, kad pirmieji du ketvirčiai, o kiti stumia recesiją toliau.
Nepaisant to, kitais ketvirčiais tikimasi augimo, todėl bendrai 2023 m. BVP bus toks pat arba šiek tiek didesnis nei 2022 m.
Darbo rinka išliks įtempta
Latin-Kasper pabrėžė, kad 2019 m. ketvirtąjį ketvirtį JAV jau artėjo prie recesijos prieš prasidedant pandemijai. Jis nurodė, kaip nedarbo draudimo išmokų duomenys kartu svyravo ir 2019 m. ketvirtąjį, ir 2022 m. ketvirtąjį ketvirtį.
„(Tai) mums sako, kad iš darbo rinkos perspektyvos grįžtame prie to, ką jautėme ketvirtąjį 2019 m. ketvirtį“, – sakė jis. „Iki pandemijos jau patyrėme problemų, susijusių su įtempta darbo rinka.
Bedarbio pašalpų skaičius internetinio seminaro datą siekia apie 3,7%. Jis sakė, kad tai yra arba iš tikrųjų mažesnis už visišką užimtumo lygį. Tikimasi, kad pretenzijos padidės, bet ne tiek.
Infliacija švelnėja, tačiau palūkanų normos išlieka aukštos
Nedarbo lygis turi atvirkštinį poveikį infliacijai: kai nedarbas didėja, infliacija mažėja ir atvirkščiai.
2022 m. antrojo ketvirčio pabaigoje infliacijos lygis pasiekė aukščiausią tašką ir siekė kiek daugiau nei 9 % ir nuo to laiko mažėja. (Infliacijos lygis gruodį šeštą mėnesį iš eilės krito iki 6,5 proc. metiniu pagrindu.)
Tai gera žinia, bet dar nepakankamai gera, kad padėtų palūkanų normoms. Federalinis rezervų bankas neatsisakys galimo palūkanų normos didinimo tol, kol infliacija nesumažės iki FED tikslinės normos 2–3%. Tai greičiausiai neįvyks iki 2023 m. pusės arba trečiojo ketvirčio, sakė Latin-Kasper.
Tikimasi, kad 2023 m. JAV darbo sunkvežimių pramonė papildys rinką dar 10 milijardų JAV dolerių finansine prasme, o ne pagal infliaciją. Tačiau tik apie 4% iš jų sudarys vieneto augimas, o likusią dalį lems infliacija.
Sunkvežimių rinka augo, bet infliacija paskatino pelną
Žvelgiant į komercinės sunkvežimių ir įrangos pramonės rinkos vertinimą doleriais, Latin-Kasper parodė, kad rinka išaugo nuo 146 mlrd. USD siuntų 2021 m. iki maždaug 158,6 mlrd. USD 2022 m. tačiau daugiausia grindžiama didesnėmis transporto priemonių kainomis, kurias lemia infliacija.
Tikimasi, kad vieneto pagrindu 2022 m. metus baigsis lyginant su 2021 m. Nors 2023 m. rinka bus pridėta dar 10 mlrd.
Sunkvežimių pardavimas auga, Furgonai atsilieka
Mėnesiniai OĮG pardavimo ir siuntimo duomenys rodo teigiamas pastarojo meto tendencijas, nors jos skiriasi priklausomai nuo klasių grupių.
Prieš pandemiją 2–5 klasės patyrė yo-yo svyravimus, o tada pandemija sukėlė dar didesnius dugnelius ir viršūnes. Nuo 2022 m. pirmojo ketvirčio 2–5 siuntų siuntos buvo teigiamos. Žvelgiant į metinio procentinio pokyčio bazinį lygį, „Latin-Kasper“ tikisi, kad 2023 m. antrąjį ketvirtį pardavimai bus 2–5, o siuntos pasieks teigiamą teritoriją.
6–8 klasės pardavimų duomenys rodo, kad prieš pandemiją buvo panašus nuosmukis, tačiau 2020 m. kritimas dar dramatiškesnis ir greitesnis atsigavimas. Prasidėjus tiekimo grandinės sutrikimams, 6–8 klasės niekada nenukrito žemiau pradinės linijos. „Latin-Kasper“ tikisi, kad 2022 m. baigsis iš esmės nepakitęs, palyginti su 2021 m., o šis segmentas toliau augs iki 2023 m., o vėliau mažės pardavimai ir siuntos.
Komercinių furgonų segmentą labiau paveikė puslaidininkių ir dalių trūkumas, nes dėl situacijos originalios įrangos gamintojai privertė pastatyti dešimtis tūkstančių furgonų. Kai atsirado dalių, siuntos išeidavo gabalais.
Nuo 2022 m. pradžios mikroautobusų pardavimas ir siuntų skaičius auga, tačiau pagrindinė tendencija yra ta, kad paklausa vis dar gerokai lenkia pasiūlą. Todėl nesitikima, kad furgonų segmentas keletą metų pasieks 30 000 vienetų per mėnesį iki pandemijos pardavimų bazinį lygį.
Kalbant apie pardavimą ir siuntas apskritai, „Geros naujienos yra tai, kad pasiekėme dugną“, – sakė Latin-Kasper. „Pardavimas ir siuntos grįžta teisinga kryptimi.”
Prekių kainos mišrioje pakuotėje
Latin-Kasper demonstravo įvairių prekių, įskaitant dyzeliną, plieną ir būstą, kainų pokyčius.
Dyzelino kainos smarkiai išaugo 2022 m. ir tik neseniai šiek tiek sumažėjo. Krovinių kainų augimas neatsiliko nuo dyzelino, kuris suspaudė vežėjų pelno maržas.
Paprastai dėl tokio spaudimo vežėjai susimąstytų apie naujų traktorių pirkimą, tačiau paklausa taip toli lenkia pasiūlą – ir tokia išliks iki 2023 m. –, kad ši dinamika nėra tokia įtakinga, kaip būtų kitu atveju.
Plieno kainos – geras rodiklis, rodantis, kaip tikėtina vartotojų kainų kitimas – mažėjo, nors dėl Rusijos ir Ukrainos karo jos kilo. Numatoma, kad iki 2023 m. vidurio kainos nukris iki 2018–2019 m. vidurkių.
Būsto įsigijimo pradžia jau smarkiai sumažėjo, o 2023 m. mažės, nes kylančios palūkanų normos sumažins pirmą kartą būstą perkančių asmenų galimybes patekti į rinką. Atsigavimas įvyks iki metų pabaigos.
Tačiau daugiabučių namų rinka laikosi gana gerai, nes šios struktūros reikalingos nepakankamai aptarnaujamai nuomos rinkai, sakė Latin-Kasper.
NTEA prognozuoja, kad 2023 kalendoriniais metais šiek tiek padidės važiuoklių pardavimas, o komercinių furgonų, žemos kabinos priekinių ir įprastų segmentų augimas 2022 m. bus didžiausias. Tačiau nesitikima, kad furgonų segmentas grįš į priešpandeminį pardavimą. skaičiai kelerius metus.
Nedidelis važiuoklės pardavimų augimas 2023 m
NTEA OĮG mėnesinės važiuoklės pardavimo perspektyvos šiuo metu tikimasi, kad 2022 m., palyginti su 2021 m., apskritai bus nepakitusios. Vertinant pardavimą pagal važiuoklės segmentą, 2022 m. pagrindiniai augimo laimėtojai buvo juostos ir išpjautos važiuoklės (11,5 % ir 14,2 %, palyginti su 2021 m.), taip pat klasė. 8 traktoriai (11,1%). Ypač neigiamai nukentėjo komerciniai furgonai (-9,6 proc.).
2023 m. pardavimai iš viso augs maždaug 4 proc. Tikimasi, kad augimas sulėtės iki 2,5 % ir 4,5 % juostiniuose ir iškirptiniuose segmentuose, o įprastų ir kabinos segmentų (6 % ir 4 %) tempas paspartės.
Tiekimo grandinės patobulinimai turės didelį teigiamą poveikį komercinių furgonų segmentui 2023 m., tikimasi 7,5 % augimo. (Dar kartą pažymime, kad mikroautobusų pardavimas užtruks daug ilgiau, kol normalizuojasi.) Sparčiausiai augantys svorio kategorijų segmentai 2023 m. bus 4 ir 5 klasės, po to 2 ir 8 klasės.
Kalbant apie ilgesnį naujų komercinių sunkvežimių registracijų vaizdą, tikimasi lėto augimo iki 2026 m.
Didelė paklausa nusveria neigiamus dalykus
Latin-Kasper pristatė, kaip pasikeitė bendros nuomonės dėl pagrindinių rodiklių, palyginti su prieš šešis mėnesius. Atnaujintos prognozės iš įvairių šaltinių, tokių kaip Nacionalinė verslo ekonomikos asociacija (NABE), nuo to laiko buvo neigiamos.
Pavyzdžiui, NABE 2022 m. birželio mėn. prognozėje BVP augimas 2023 m. sieks 2,1 %. Atnaujintoje prognozėje numatomas 0,3 % augimas.
Tačiau dangus nekrenta, nes rinkoje gausu švelninančių veiksnių: infliacija jau viršijo piką ir mažėja, nors tikimės, kad palūkanų normos kils bent jau trečiąjį šių metų ketvirtį.
Nors vartojimo ir kapitalo išlaidų augimo tempai greičiausiai sulėtės, jie nebus neigiami.
Nedarbo lygis išlieka nebūdingai žemas, o tai yra apsidraudimas nuo visiško nuosmukio. Tačiau darbo rinkos disbalansas tebėra ilgalaikė problema, nes mažiau žmonių patenka į darbo rinką ir „kūdikių bumo“ amžiaus grupės išeina į pensiją.
Kadangi Kinija yra pagrindinė originalios įrangos gamintojų tiekėja, gamyklų uždarymas dėl Covid gali turėti neigiamą poveikį, tačiau šiuo metu tai maža tikimybė. Politinis neapibrėžtumas dėl Rusijos ir Ukrainos karo vis dar yra klaustukas.
Latin-Kasper baigė dar kartą patvirtindamas, kad būsimas nuosmukis bus seklus ir trumpalaikis. 2023 m. augimo ketvirčiai nusvers neigiamus ketvirčius, o tai leis šiek tiek teigiamai palyginti su 2022 m.
„Tikimės, kad tai yra paskutinė pusiausvyros atkūrimo veiksmo dalis, kurią vykdėme nuo pandemijos užklupimo 2020 m. kovo mėn.“, – sakė jis.
Svarbiausia, kad automobilių parko paklausa vis dar gerokai lenkia pasiūlą. Važiuoklės prieinamumas yra neigiamas, nors atsigauna. „Tiekimo grandinės tobulėja, bet lėčiau nei bet kuris iš mūsų norėtų“, – sakė Latin-Kasper.